نماینده رسمی دانشگاه ها و کالجهای مالزی با 14 سال سابقه

اجاره ماشین در مالزی | هزینه و شرایط اجاره ماشین در مالزی

اجاره ماشین در مالزی

هر از گاهی دانشجویان و توریسهایی که وارد مالزی میشوند به دلیل اقامت کوتاه مدت در مالزی و همچنین نداشتن شرایط خرید ماشین در مالزی ترجیح میدهند برای مدت کوتاهی در مالزی ماشین اجاره کنند. در این پست در مورد شرایط و مراحل اجاره ماشین در مالزی برایتان مینویسیم که بتوانید قبل از اقدام به اجاره ماشین در مالزی اطلاعات کافی در مورد نحوه اجاره ماشین در مالزی و همچنین قیمت اجاره ماشین در مالزی داشته باشید .

اجاره ماشین در مالزی
اجاره ماشین در مالزی

 

برای اجاره ماشین در مالزی به دو صورت زیر میتوانید اقدام کنید:
اجاره ماشین با راننده در مالزی

اجاره ماشین بدون راننده در مالزی

شرایط اجاره ماشین با راننده در مالزی: برای اجاره ماشین با راننده در مالزی همانند همه کشورهای دنیا شما میتوانید یک ماشین اجاره کنید به صورت روزانه از صبح تا عصر و راننده هم همراه شما باشد . این روش اجاره ماشین در مالزی همان طور که گفته شد در همه کشورهای دنیا هم رایج میباشد. اگر تعداد نفرات حداکثر ۴ نفر میباشند ، شما میتوانید با یکی از راننده تاکسی های مالزی صحبت کنید و صبح تا عصر در اختیار شما باشند و به مکانهایی که میخواهید در مالزی بروید همراه شما باشند .

چنانچه تعداد نفرات شما بیشتر از ۴ نفر میباشد میتوانید ماشین بزرگتر اجاره کنید . شرکتهای اجاره ماشین در مالزی معمولا ماشینهایی به نام ون ۷ نفره و یا ۱۱ نفره هم دارند . که شما میتوانید در اینترنت سرچ کنید و شرکتهای اجاره ماشین در مالزی را پیدا کنید و درخواست اجاره ون ۷ نفره و یا ۱۱ نفره کنید .

هزینه اجاره ماشین با راننده در مالزی به صورت زیر میباشد :

هزینه اجاره ماشین با راننده ( ماشین کوچک شبیه به تاکسی ۴ نفره ) :هر روز بین ۱۵۰ الی۳۰۰ رینگیت

هزینه اجاره ماشین با راننده ( ماشین متوسط یا همان ون ۷ نفره ) :‌هر روز بین ۳۰۰ الی ۴۵۰ رینگیت

هزینه اجاره ماشین با راننده ( ماشین بزرگ یا همان ون ۱۱ نفره ) :‌هر روز بین ۴۰۰ الی ۵۵۰ رینگیت

هزینه های اعلام شده در بالا تقریبی هستند و ممکن است بسته به مسافت و مکانهایی که شما میخواهید در طول روز بروید بیشتر و یا کمتر باشد ولی این قیمتهایی که در این صفحه اعلام کردیم هزینه های معمول برای اجاره ماشین با راننده در مالزی میباشد .

نکته : پیشنهاد میشود اگر تازه وارد مالزی شده اید و به قوانین و مقررات رانندگی در مالزی آشنایی ندارید ، ماشین با راننده در مالزی اجاره کنید و خودتان را درگیر دردسرهای اجاره ماشین بدون راننده که در ادامه توضیح میدهیم نکنید و از سفرتان و وقتتان لذت ببرید .

شرایط اجاره ماشین با راننده در مالزی: اجاره ماشین بدون راننده هم در مالزی همانند بعضی از کشورهای دنیا رایج میباشد . به این صورت که شما یک ماشین بسته به تعداد نفرات از یکی از شرکتهای اجاره ماشین در مالزی اجاره میکنید و خودتان راننده ماشین خواهید بود در این روش هزینه بنزین مصرفی بر عهده شخصی میباشد که ماشین را اجاره کرده است . یعنی اگر ماشین بدون راننده در مالزی اجاره کنید ، هزینه بنزین را باید خودتان پرداخت کنید.

اجاره ماشین بدون راننده به چه کسانی پیشنهاد میشود ؟ این روش به کسانی پیشنهاد میشود که مدتی در مالزی زندگی کرده اند و در مالزی قبلا رانندگی کرده اند و با قوانین راهنمایی و رانندگر در مالزی آشنایی کامل دارند .

برای مثال یک دانشجو ۴ سال در مالزی تحصیل کرده است و در طول دوره تحصیل ماشین شخصی داشته است و بعد از ۴ سال میخواهد سفری گردشی و توریستی به مالزی داشته باشد که برای سفر چند روزه اش یک ماشین بدون راننده اجاره میکند . اگر برای اولین بار در مالزی میخواهید رانندگی کنید و فقط برای یک سفر چند روزه به مالزی می آیید برای اولین بار ، این روش پیشنهاد نمیشود .

 هزینه اجاره ماشین بدون راننده در مالزی به صورت زیر میباشد :

هزینه اجاره ماشین بدون راننده ( ماشین کوچک شبیه به تاکسی ۴ نفره ) :هر روز بین ۷۰ الی ۳۰۰ رینگیت

هزینه اجاره ماشین بدون راننده ( ماشین متوسط یا همان ون ۷ نفره ) :‌هر روز بین ۴۰۰ الی ۶۰۰ رینگیت

هزینه اجاره ماشین بدون راننده ( ماشین بزرگ یا همان ون ۱۱ نفره ) :‌هر روز بین ۴۸۰ الی ۶۸۰ رینگیت

نکته : ماشین را شما میتوانید به صورت هفتگی و یا ماهیانه هم اجاره کنید . برای مثال اگر اجاره روزانه یک ماشین ۱۰۰ رینگیت برای هر روز باشد و بخواهید به صورت ماهیانه ماشین را اجاره کنید هزینه اجاره یک ماه برای یک ماشینی که روزانه ۱۰۰ رینگیت اجاره آن هست برای یک ماه تقریبا ۱۴۰۰ الی ۱۷۰۰ رینگیت میباشد.

شرایط اجاره ماشین بدون راننده در مالزی : از اصلی شرایط اجاره ماشین بدون راننده در مالزی داشتن گواهی نامه بین المللی و یا گواهینامه مالزیایی میباشد. اگر یکی از این دو نوع گواهینامه را نداشته باشید ، شرکتهای اجاره ماشین در مالزی به شما ماشین اجاره نمیدهند .

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین بدون راننده در مالزی :

۱-کپی صفحه اول پاسپورت

۲-کپی صفحه ویزای مالزی

۳-کپی گواهینامه بین المللی رانندگی و یا گواهینامه مالزیایی

۴-هزینه اجاره ماشین به تعداد روزهایی که میخواهید ماشین را اجاره کنید : برای مثال یک ماشین اجاره میکنید برای ۴ روز و قیمت اجاره ماشین برای اون مدل ماشین هر روز ۱۰۰ رینگیت میباشد . در نتیجه شما باید مبلغ ۴۰۰ رینگیت نقد پرداخت کنید

۵-دیپوزیت و یا ودیعه : معمولا اکثر شرکتهای اجاره ماشین در مالزی علاوه بر هزینه اجاره ماشین مبلغی را هم به عنوان دیپوزیت و یا ودیعه از شما میگیرند و اگر روز تحویل ماشین خسارتی به ماشین وارد شده باشد از این مبلغ کسر میکنند . دیپوزیت بسته به نوع ماشین بین ۵۰۰ الی ۳۰۰۰ رینگیت میباشد . اگر در روز تحویل ماشین شما تصادفی نکرده باشید و خسارتی به ماشین وارد نشده باشد این مبلغ را به شما برمیگردانند .

نکته در مورد بیمه ماشین بدون راننده : همه شرکتهای اجاره ماشین در مالزی ، ماشینهایی را که برای اجاره در نظر میگیرند را به صورتی بیمه میکنند که شامل همه راننده هایی باشد که از ماشین استفاده میکنند .

نکات خیلی مهم در مورد اجاره ماشین بدون راننده و یا با راننده در مالزی :

۱-حتی المکان ماشین بدون راننده را از شرکتی اجاره کنید که مجوز اجاره ماشین داشته باشد . چون در مالزی افراد زیادی هستند که این کار را بدون مجوز انجام میدهند و اگر شما ماشین را از شرکتی اجاره کنید که مجوز اجاره ماشین ندارد ، در صورت بروز مشکل و یا تصادف مشکلات خیلی زیادی خواهید داشت .

۲-اگر برای اولین بار وارد مالزی شده اید به هیچ عنوان ماشین بدون راننده در مالزی اجاره نکنید و سفر خودتان را تلخ نکنید . درست است که اجاره ماشین با راننده هزینه بیشتری دارد ولی مشکلاتی که اجاره ماشین بدون راننده را دارد به هیچ عنوان ندارد

۳-اگر ماشینی در مالزی به نام خودتان اجاره میکنید به هیچ عنوان اجازه ندهید شخص دیگری به عنوان راننده ماشین را استفاده کند

۴-برای اجاره ماشین با راننده ابتدا از چند تاکسی و یا چند شرکت اجاره ماشین قیمتها را بپرسید و با دید باز ماشین اجاره کنید

۵-در اکثر نقاط داخلی کوالالامپور شما میتوانید به راحتی از مترو و وسایل نقلیه عمومی از قبیل اتوبوس در کوالالامپور استفاده کنید و نیازی به اجاره ماشین ندارید.

اجاره ماشین با راننده در مالزی با قیمت پایین :

در مالزی دو نوع شرکت اجاره ماشین وجود دارد که شما میتوانید اپلیکیشن این دو شرکت را در موبایل خود نصب کنید و به صورت انلاین ماشین مورد نظر خود را رزرو کنید . معمولا هزینه اجاره ماشین از این طریق بسیار ارزانتر از اجاره تاکسی از رانندگان در خیابان میباشد.

نام اپلیکیشن های محبوب اجاره ماشین در مالزی :  Grab  و UBER

بعد از نصب یکی از این اپلیکیشن ها میبایست با شماره موبایل مالزی ان را فعال کنید و مقصد و مبدا خود را انتخاب کنید سپس قیمت ان را ببینید و بعد از آن نام و شماره تماس نزدیکترین راننده و نوع ماشینی که دارند را اپلیکیشن نمایش میدهد . شما فقط باید روی نام یکی از راننده ها کلیک کنید و و بر روی دکمه BOOK  بزنید ، در کمتر از ۵ دقیقه اون راننده ای که انتخاب کرده اید به محل شما می آید .

کانال تلگرام ما کلیک کنید و عضو شوید : https://t.me/MNeducationGroup

صفحه ما در اینستاگرام کلیک کنید و فالو کنید : https://www.instagram.com/mngroupmalaysia/

 

اخطار:  متاسفانه وبسایتهای گزارش شده اند که مطالب وبسایتهای گروه ما را بدون کسب اجازه کپی میکنند و بدون ذکر منبع در سایتهای دیگر قرار میدهند و نمیدانند که مطالب ما بر اساس قوانین مالزی ممکن است هر ماه تغییر کنند . طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از سایتها بدون کسب اجازه ممنوع میباشد و پیگرد قانونی دارد. بر این اساس کلیه وبسایتهای MN Group مجهز به قویترین نرم افزارها برای پیگیری این موارد میباشد و هر هفته گزارشی از سایتهایی که مطالب ما را کپی میکنند از طریق ایمیل به ما اعلام میشود و در اولین فرصت گزارشی به همراه لینک سایت شما تنظیم و به شرکت گوگل ارائه و پیگیری های لازم در این زمینه اعمال میشود . در صورتی که تمایل دارید مطالب سایتهای MN group  را کپی کنید و در سایتهای دیگر قرار بدهید متن زیر را میبایست در پایین مطلب کپی شده در سایتتان قرار بدهید .

این مطلب از سایت ( لینک سایت ما ) گرفته شده است .

مطالب مرتبط