نماینده رسمی دانشگاه ها و کالجهای مالزی با 14 سال سابقه

بیمه درمانی در مالزی | شرایط خرید بیمه خدمات درمانی در مالزی

یکی از مهمترین مواردی که برای همه ایرانیانی که به مالزی سفر میکنند برای تحصیل در مالزی و یا کار در مالزی ، داشتن بیمه درمانی در مالزی میباشد . بیمه خدمات درمانی در مالزی و یا به عبارتی بیمه پزشکی در مالزی به کلیه خارجی ها در مالزی ارایه میشود که در این پست سعی میشود اطلاعات تکمیلی در خصوص بیمه درمانی در مالزی خدمتتان ارائه بدهیم .

بیمه درمانی در مالزی
بیمه درمانی در مالزی


چه کسانی میتوانند در مالزی بیمه شوند :

معمولا ایرانیانی که به مالزی سفر میکنند ۳ دسته هستند .

دسته اول کسانی که برای تحصیل به مالزی می آیند: کلیه دانشجویان میتوانند در مالزی بیمه شوند

دسته دوم کسانی که برای کار و سرمایه گذازی به مالزی می آیند : کلیه کسانی که دارای ویزای کار در مالزی هستند بیمه میشوند

دسته سوم کسانی که برای سفر توریستی کوتاه مدت به مالزی می آیند : متاسفانه توریستها در مالزی نمیتوانند بیمه شوند و اگر کسی به عنوان توریست به مالزی سفر میکند و تمایل دارد بیمه درمانی در مالزی استفاده کند میبایست از یکی از شرکتهای بیمه در ایران که مسافران ایرانی را بیمه میکنند اطلاعات تکمیلی در این زمینه را بگیرند .

بیمه درمانی برای دانشجویان در مالزی(دسته اول) :

معمولا کلیه دانشگاه های مالزی و همچنین کالجهای زبان در مالزی با یکی از شرکتهای بیمه در مالزی قرار داد دارند و خودشان مستقیم برای دانشجو بیمه درمانی در مالزی میگیرند . در اکثر دانشگاههای مالزی شرکت بیمه ای که با دانشگاه قرار داد دارد یک دفتر هم در دانشگاه دارد . اگر دانشگاه برای شما بیمه نگیرد خود دانشجو میتواند به دفتر بیمه در دانشگاه مراجعه کند و پکیج های ارائه شده از طرف شرکت مذکور را ببیند سپس پکیج مورد نظر را انتخاب کند.

هزینه بیمه درمانی در مالزی برای دانشجویان :

معمولا هزینه بیمه درمانی در مالزی که دانشگاه به دانشجویان میدهد تقریبا هر سال ۴۰۰ الی ۷۰۰ رینگیت میباشد که زمان پرداخت شهریه سال اول و یا زمان اقدام برای ویزای دانشجویی از دانشجو دریافت میشود .

بیمه درمانی برای همراهان دانشجویانی که با خانواده به مالزی می آیند :

طبیعتا بعضی از دانشجویان به همراه خانواده خود به مالزی سفر میکنند و برای همسر و یا فرزندانشان ویزای همراه میگیرند . بر أساس قانون اداره مهاجرت مالزی کلیه همراهان دانشجویان که میخواهند ویزای همراه دانشجو را بگیرند باید به همراه مدارک ویزا بیمه شده باشند و برگه بیمه نامه را ضمیمه مدارک کنند . خرید بیمه برای همراهان بر عهده شخص دانشجو میباشد ولی متاسفانه بعضی از شرکتهایی که در دانشگاه دفتر دارند به همراهان بیمه نمیدهند و دانشجو میبایست از شرکتهای بیمه که بیرون از دانشگاه هستند برای خرید بیمه برای همراهانشان اقدام کنند .

هزینه بیمه برای همراهان هم بسته به نوع پکیجی که انتخاب میکنید بین ۴۰۰ الی ۱۵۰۰ رینگیت در سال میباشد ولی اکثر دانشجویان پکیج های ۴۰۰ الی ۵۰۰ رینگیتی را برای همراهان خود خریداری میکنند .

نکته : در بعضی از شرکتهای بیمه زمان خرید بیمه از شما میخواهند که یک سری آزمایشات پزشکی انجام بدهید و نتیجه را به انها اعلام کنید ولی تعداد این نوع شرکتها خیلی کم هستند در مالزی .

بیمه درمانی برای دارندگان ویزای کار ( دسته دوم ):

کلیه کسانی که از طریق شرکتهای مالزی جذب بازار کار میشوند ، شرکتی که شما در ان مشغول به کار میشوید همانند دانشگاه های مالزی با یکی از شرکتهای بیمه در مالزی قرار داد دارند و برای شما و همراهانتان ( همسر و فرزندان ) بیمه درمانی خریداری میکنند که هزینه آن تقریبا بین ۴۰۰ الی ۱۵۰۰ رینگیت در سال میباشد ( برای هر نفر ).

پوشش بیماریهای خاص  توسط شرکتهای بیمه در مالزی:

توجه کنید هیچ بیمه ای بیماری هایی را که شما از قبل از بیمه شدن داشته اید تقبل نمی کند. برای بعضی امراض نیز شرکتهای بیمه دوره خاصی پوشش ارائه نمی دهند مثلاً می گویند امراض مربوط به کلیه تا 60 روز پس از خرید بیمه مورد پوشش قرار نمی گیرند. بعضی از بیمه ها نیز امراض خاصی را به صورت محدود تحت پوشش دارند. مثلاً می گویند برای جراحی قلب تا سقف 20000 رینگیت حداکثر پرداخت می شود. به صورت طبیعی بیمه گرانتر یعنی خدمات بهتر و جامع تر. بعضی از بیمه ها یک چکاپ رایگان نیز در ابتدا دارند که وضعیت سلامتی فرد را در آغاز به دقت مورد بررسی قرار می دهند. از طرفی تقریباً هیچ شرکتی هزینه های ناشی از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی را تقبل نمی کند. بسیاری از بیمه های همچنین هزینه هایی نظیر پیوند اعضا را تقبل نمی کنند.

روش خرید بیمه در مالزی :

این قسمت را برای کسانی توضیح میدهیم که نمیتوانند از طریق دانشگاه محل تحصیل در مالزی و یا شرکت محل کار در مالزی بیمه بخرند مثلا برای دانشجویانی که میخواهند بیمه برای همراهان خود بگیرند .

برای خرید بیمه ابتدا باید لیست شرکتهای معتبر بیمه در مالزی در اینترنت سرچ کنید و به سایت شرکت مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات کامل در مورد پکیج های بیمه که ارایه میدهند را مطالعه کنید و در نهایت یک شرکت را انتخاب کنید . سپس از طریق تماس تلفنی و یا ایمیل با شرکت مربوطه تماس بگیرید . شرکت بیمه نماینده خود را به محل زندگی شما میفرستند و اطلاعات لازم را حضوری به شما میدهند سپس برای خرید از طریق همان نماینده اقدام به خرید بیمه میکنید . و یا اینکه میتوانید حضوری به شرکت مربوطه مراجعه کنید و برای خرید بیمه اقدام نمایید.

در اینجا نام بعضی از شرکتهای معتبر بیمه در مالزی را اعلام میکنیم به همراه وبسایت هر شرکت. برای گرفتن اطلاعات بیشتر به وبسایت شرکت مربوطه مراجعه کنید و با انها تماس بگیرید.

کانال تلگرام ما کلیک کنید و عضو شوید : https://t.me/MNeducationGroup

صفحه ما در اینستاگرام کلیک کنید و فالو کنید : https://www.instagram.com/mngroupmalaysia/


اخطار: 
متاسفانه وبسایتهای گزارش شده اند که مطالب وبسایتهای گروه ما را بدون کسب اجازه کپی میکنند و بدون ذکر منبع در سایتهای دیگر قرار میدهند و نمیدانند که مطالب ما بر اساس قوانین مالزی ممکن است هر ماه تغییر کنند . طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از سایتها بدون کسب اجازه ممنوع میباشد و پیگرد قانونی دارد. بر این اساس کلیه وبسایتهای MN Group مجهز به قویترین نرم افزارها برای پیگیری این موارد میباشد و هر هفته گزارشی از سایتهایی که مطالب ما را کپی میکنند از طریق ایمیل به ما اعلام میشود و در اولین فرصت گزارشی به همراه لینک سایت شما تنظیم و به شرکت گوگل ارائه و پیگیری های لازم در این زمینه اعمال میشود . در صورتی که تمایل دارید مطالب سایتهای MN group  را کپی کنید و در سایتهای دیگر قرار بدهید متن زیر را میبایست در پایین مطلب کپی شده در سایتتان قرار بدهید .

این مطلب از سایت ( لینک سایت ما ) گرفته شده است .

مطالب مرتبط