نماینده رسمی دانشگاه ها و کالجهای مالزی با 14 سال سابقه

دانشگاه های مالزی – ساختارهای تحصیلی دانشگاه های مالزی

دانشگاه های مالزی

ساختار تحصیلی در زبان انگلیسی به معنای ( Course Structure ) میباشد، یعنی شیوه تدریس یک رشته که تعریف کردن ساختار تحصیلی در دانشگاههای مالزی، صرفا برای رشته های مقاطع فوق لیسانس و دکترا در نظر گرفته میشود .

ساختارهای تحصیلی در دانشگاه های مالزی عبارتند از 

1- ساختار کلاس درس : این ساختار را با اسامی By Course و ،Taught Course نیز میشناسند .
این ساختار برای رشته های مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های مالزی در نظر گرفته میشود، دانشجویانی که ساختار رشته تحصیلی انتخابیشان در مقطع فوق لیسانس به صورت کلاس درس میباشد، ملزم به گذراندن 34 الی 40 واحد درسی و گذراندن پروژه پایانی 6 واحدی و در نهایت دفاعیه از پروژه پایانی میباشند.

 

2- ساختار تحقیقاتی : این ساختار را با اسامی By Research و With Thesis نیز میشناسند.
این ساختار برای رشته های مقطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مالزی در نظر گرفته میشود، دانشجویانی که ساختار رشته تحصیلی انتخابیشان در مقطع فوق لیسانس و یا دکترا به صورت تحقیقاتی میباشد باید زمان ثبت نام اولیه و گرفتن پذیرش، یک طرح تحقیقاتی ( پروپوزال ) ارائه دهند و یک استاد راهنما ( Supervisor) برای طرح پیشنهادی خود در نظر بگیرند و بعد از تائید نهایی استاد راهنما، اقدام به اخذ پذیرش نمایند. 
در این ساختار کلاس درس برگزار نمیشود و دانشجو در طول دوره تحصیل، با کمک استاد راهنما روی طرح پیشنهادی خود ( پروپوزال ) کار میکند و در نهایت با ارائه گزارش نهایی کار خود ( پایان نامه ) از پایان نامه خود دفاع میکند.

در بعضی از دانشگاه های مالزی معمولا بین 10 الی 12 واحد درس در ترم اول به صورت حضور در کلاس برای دانشجو در نظر گرفته میشود، که تعداد واحدها و گرفتن و یا نگرفتن آنها به نظر استاد راهنما بستگی دارد.

 

3-  ساختار کلاس درس و تحقیق : این ساختار را با اسامی By Course and Research و Mixed Mode میشناسند .
این ساختار ترکیبی از دو ساختار بالا میباشد و برای رشته های مقطع فوق لیسانس در دانشگاههای مالزی در نظر گرفته میشود. دانشجویانی که ساختار رشته تحصیلی انتخابیشان در مقطع فوق لیسانس به صورت کلاس درس و تحقیق میباشد، ملزم به گذراندن 25 واحد درسی و پروزه 20 واحدی و در نهایت دفاعیه از پروزه پایانی میباشند.
در این ساختار، 50% زمان کل تحصیل برای گذراندن 25 واحد درسی به صورت حضور در کلاس در نظر گرفته میشود و 50% از کل دوره دوره تحصیل را دانشجو موظف است روی پروزه پایانی که از طرف دانشگاه در نظر گرفته میشود با کمک استاد راهنمایی که انتخاب میکند کار کند.

 

توضیحات لازم در مورد تشخیص ساختار رشته های دانشگاههایی که در این سایت نوشته شده است :
با مراجعه به لینک مخصوص هر دانشگاه در این سایت، لیست رشته های مقاطع فوق لیسانس و دکترا موجود در آن دانشگاه، در قالب یک جدول قابل مشاهده میباشد، که در این جدولها، ساختار رشته ها به صورت زیر مشخص شده اند.

1- رشته هایی که ساختارشان به صورت کلاس درس میباشد با علامت (*) مشخص شده اند.

2- رشته هایی که ساختارشان به صورت تحقیقاتی میباشد هیچ علامتی ندارند.

3- رشته هایی که ساختارشان به صورت کلاس درس و تحقیق میباشد با علامت (**) مشحص شده اند.

نکته : با توجه به تغییر ساختارهای تحصیلی رشته های مختلف در اوایل هر ترم، اطلاعات ساختارهای تحصیلی، اول هر ترم در این سایت به روز میشود، قبل از اقدام به اخد پذیرش، با تماس و یا ارسال ایمیل به مشاورین ما، از ساختار رشته تحصیلی مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید .

مطالب مرتبط