نماینده رسمی دانشگاه ها و کالجهای مالزی با 14 سال سابقه

ثبت شرکت در مالزی | قوانین و شرایط جدید ثبت شرکت در مالزی

یکی از راه های اقامت در مالزی ثبت شرکت در مالزی میباشد . در کنار ارائه خدمات به دانشجویان عزیز دوستان زیادی هر روز درخواست در زمینه ثبت شرکت در مالزی برای ما ارسال میکنند . به همین دلیل این پست را با اطلاعات به روز و دقیق مینویسیم برای عزیزانی که تمایل دارند از طریق ثبت شرکت در مالزی به مالزی مهاجرت کنند و اقامت کشور مالزی را بگیرند . در این پست مراحل و شرایط ثبت شرکت در مالزی را ارائه میدهیم و در آخر نتیجه گیری در این مورد را توضیح میدهیم . لازم به ذکر میباشد اگر فقط تصمیم به راه اندازی شغل و کسب و کار در مالزی را دارید به ثبت شرکت فکر کنید . معمولا بعضی از افراد فقط برای گرفتن اقامت مالزی و ویزای مالزی اقدام به ثبت شرکت میکنند که این کار پیشنها نمیشود .

شرایط ثبت شرکت در مالزی

  1. داشتن حداقل دو مدیر یا دایرکتور ( هر دو نفر میتوانند خارجی باشند )
  2. داشتن پاسپورت
  3. داشتن حداقل سن ۱۸

چه اطلاعاتی قبل از ثبت شرکت در مالزی نیاز دارید ؟

کلیه شرکتها در مالزی در اداره ای به نام SSM ثبت میشوند و مجوز میگیرند . و برای ثبت شرکت در اداره اس اس ام مالزی شما نمیتوانید مستقیم به این اداره مراجعه کنید برای ثبت . برای ثبت شرکت میبایست به نمایندگانی مراجعه کنید که مجوز رسمی از اداره SSM مالزی را دارند که به این نماینده ها در مالزی Secretry گفته میشود . کلیه کسانی که در مالزی به عنوان Secretry فعالیت میکنند اهل کشور مالزی هستند یعنی هیچ شخص خارجی نمیتواند کارهای ثبت شرکت را برای شما انجام بدهد . در نتیجه هیچ فرد خارجی در مالزی وجود ندارد که به عنوان Secretry فعالیت کند . در واقع سکرتریها رابط شما و ادره SSM هستند و همه اهل مالزی هستند .

مراحل ثبت شرکت در مالزی

مرحله اول :مراجعه به یکی از دفاتر Secretry 

در کشور مالزی در هر منطقه ای که رندگی میکنید معمولا دفاتر Secretry وجود دارند که شما میتوانید با یک سرچ ساده در اینترنت نزدیکترین Secretry به محل سکونتتان در مالزی را پیدا کنید و بعد از تنظیم قرار ملاقات به دفتر انها مراجعه کنید . در این مرحله کلیه اطلاعات مورد نیاز در زمینه ثبت شرکت در مالزی و شرایط ثبت شرکت در مالزی و هزینه ثبت شرکت در مالزی و همچنین اطلاعات در مورد نوع کاری که میخواهید در مالزی انجام بدهید را بگیرید سپس مراحل بعدی را انجام بدهید .

مرحله دوم : تحویل مدارک و هزینه ثبت شرکت و همچنین انتخاب ۳ اسم برای شرکت مورد نظرتان 

در این مرحله میبایست ۳ اسم برای شرکت مورد نظرتان انتخاب کنید و به همراه کپی پاسپورت دو نفر که به عنوان مدیر شرکت میباشند را تحویل Secretry بدهید . در این مرحله میبایست نوع فعالیت شرکت را هم مشخص کرده باشید .

هزینه ثبت شرکت در مالزی : هزینه ثبت شرکت در مالزی که میبایست به اداره Secretry پرداخت کنید تقریبا بین ۳۵۰۰ الی ۵۰۰۰ رینگیت میباشد که این هزینه را باید در مرحله دوم به Secretry پرداخت کنید.

مرحله سوم : ارسال مدارک به اداره SSM برای تایید نام شرکت 

در این مرحله Secretry مدارک شما را به همراه ۳ اسمی که برای شرکت انتخاب کرده اید به اداره SSM ارسال میکند و بعد از بررسی های لازم یکی از اسمهایی که انتخاب کرده اید تایید میشود . این مرحله تقریبا ۳ روز کاری زمان میبرد .

مرحله چهارم تکمیل فرمهای مربوط به ثبت شرکت در مالزی برای گرفتن تاییدیه نهایی 

در این مرحله بعد از انتخاب نام شرکت در مالزی فرمهای مربوط به اداره Secretry به شما میدهد و بعد از تکمیل و امضای دو مدیر به ادره SSM ارسال میشود و تقریبا بعد از یک هفته شرکت شما ثبت میشود و مجوز شرکت تحویل  Secretry میشود و به شما اطلاع داده میشود .

معمولا شرکتهایی که خارجیها در مالزی ثبت میکنند شرکت با مسئولیت محدود نامیده میشوند یعنی شما زمان ثبت شرکت کارهایی که میخواهید در شرکت انجام بدهید را زمان انتخاب اسم مشخص کرده باشید و بجز کارهایی که زمان ثبت مشخص کرده اید نمیتوانید کارهای بیشتر انجام بدهید .

برای شرکتهایی با مسئولیت محدود در آخر نام شرکت SDN BHD ثبت میشود . SDN BHD مخفف دو کلمه مالایی Sindirian Berhad به معنی مسولیت محدود میباشد .

برای مثال نامی که برای شرکتتان انتخاب کرده اید MN Group میباشد و بعد از ثبت در مجوز شما نام شرکت به صورت زیر خواهد بود :

MN Group Sdn Bhd

تبریک . به همین سادگی شرکت شما در مالزی ثبت شد و  برای شروع فعالیت خود در مالزی میبایست موارد زیر را انجام بدهید .

بعد از ثبت شرکت به شما یک برگه میدهند که نام شرکت شما و شماره ثبت شرکت در مالزی و توضیحات لازم به زبان مالایی در ان درج شده است همانند تصویر زیر که مجوز ثبت شرکت ما در مالزی میباشد.

ثبت شرکت در مالزی
ثبت شرکت در مالزی


مرحله پنجم : اجاره دفتر کار

در این مرحله بسته بودجه و نوع فعالیتی که شرکت در مالزی میخواهد انجام بدهد یک دفتر کار باید اجاره کنید و اجاره نامه باید به نام شرکت شما و صاحب دفتر باشد . دقت کنید که اجاره نامه حتما به نام شرکت شما باشد چون برای انجام کارهای بعدی به قرارداد اجاره نیاز دارید و اگر به نام شرکت شما در مالزی نباشد نمیتوانید کارهای بعدی را که خیلی مهم هستند انجام بدهید .

مرحله ششم : گرفتن خط تلفن ثابت به نام شرکت در مالزی

در این مرحله میبایست قرار داد اجاره شرکت و مجوز ثبت شرکت که در مرحله چهارم گرفتید را کپی کرده و به شرکت مخابرات در مالزی (‌TM) مراجعه کنید و درخواست تصب خط  تلفن برای دفتر کارتان در مالزی را بدهید . معمولا بعد از درخواست ۷ روز بعد از طرف شرکت مخابرات مالزی به دفتر شما می آیند و خط تلفن شما را نصب و فعال میکنند . هزینه گرفتن خط تلفن تقریبا ۳۰۰ رینگیت میباشد و هزینه نگهداری آن هم هر ماه ۷۵ رینگیت میباشد . هر مقدار هم مکالمه داشته باشید سر هر ماه برای شما قبض صادر میشود و مبلغ ۷۵ رینگیت ماهانه به آن اضافه میشود که میبایست به شرکت TM. مالزی پرداخت کنید . در این مرحله از شرکت مخابرات درخواست کنید یک قبض تلفن برای شما صادر کنند چون برای مراحل بعدی به این قبض نیاز دارید .

مرحله هفتم : گرفتن مجوزهای لازم برای انجام کارهای که میخواهید انجام بدهید ( License )

همان طور که در ابتدا خدمتتان اعلام کردیم زمان ثبت شرکت در مالزی و انتخاب اسم باید کارها و فعالیت هایی که میخواهید در شرکت انجام بدهید را برای هر کدام مجوز و یا License بگیرید که برای گرفتن لایسنس هر کاری میبایست به اداره مربوط به همان کار مراجعه کنید . در این زمینه میبایست اطلاعات لازم را زمان ثبت شرکت از Secretry بگیرید . در بعضی از مواقع خود سکرتری ها این کار را برای شما انجام میدهند . انجام این مرحله بسته به نوع مجوزی که میخواهید بگیرید بین ۱ هقته الی ۱ ماه زمان میبرد و هزینه آن تقریبا بین ۴۵۰ الی ۲۰۰۰ رینگیت میباشد.

مدارک لازم برای گرفتن Lisence :

  1.  مجوز ثبت شرکت
  2. قرار داد اجاره دفتر کار
  3. قبض تلفن
  4. عکس مدیران شرکت
  5. صفحه اول پاسپورت مدیران شرکت

مرحله هشتم : افتتاح حساب بانکی به نام شرکت

در مالزی دو نوع حساب بانکی وجود دارد .

  1. حساب پس انداز ( saving account )
  2. حساب جاری ( Current Account )

شما باید حساب جاری برای شرکت در مالزی افتتاح کنید . که برای این کار باید یک معرفی نامه از Secretry بگیرید و به همراه مدارک ثبت شرکت و مجوز ها و قرار داد اجاره دفتر و اصل پاسپورت دو مدیر شرکت به یکی از بانکهای مالزی مراجعه کنید برای افتتاح حساب بانکی . بهترین بانکهای مالزی برای حساب جاری May Bank و CIMB bank هستند . دقت کنید که بانکی را انتخاب کنید که دفتر محل کار شرکت نزدیک باشد و در آینده مشکلی در رفت و امد به بانک نداشته باشید. بعد از تحویل مدارک به بانک تقریبا یک هفته زمان میبرد که کارهای مربوط به افتتاح حساب بانکی شرکت در مالزی انجام شود .

مرحله نهم :‌افزایش سرمایه شرکت برای دریافت ویزای کار برای مدیران و کارمندان شرکت

زمان ثبت شرکت سرمایه شرکت شما ۱ رینگیت میباشد . اگر بخواهید از طریق شرکت در مالزی ویزای کار مالزی را بگیرید باید سرمایه شرکت را به ۵۰۰۰۰۰ رینگیت افزایش بدهید . برای این کار در چند مرحله به حسابت شرکت پول واریز میکنید و رسید آنها را به Secretry میدهید و آنها مدارک را به اداره SSM ارسال میکنند و سرمایه شرکت شما را از یک رینگیت به ۵۰۰۰۰۰ رینگیت افزایش میدهند . هزینه انجام این کار تقریبا ۱۵۰۰ رینگیت میباشد که باید به اداره Secretry پرداخت کنید و ظرف ۱ هفته این کار را برای شما انجام میدهید . به سرمایه شرکت در مالزی Paid Up Capital گفته میشود.

مرحله دهم : ثبت شرکت در اداره ESD مالزی

اداره ESD زیر نظر اداره مهاجرت مالزی میباشد و کلیه شرکتهایی که میخواهند ویزای کار مالزی برای مدیران و کارمندان شرکت بگیرند باید شرکت خود را در این اداره ثبت کنند .

ESD مخفف Expatriate Services Division میباشد .

ثبت شرکت در اداره ESD مالزی به صورت آنلاین انجام میشود و نیاز به مراجعه حضوری نیست . برای این منظور باید به سایت اداره ESD مراجعه کنید و در سایت ثبت نام کنید و مدارک مورد نیاز را در سایت اپلود کنید . سپس مدارک شما بررسی میشود و در صورتی که همه مدارک کامل باشد تقریبا ۲ هفته الی ۴ هفته بعد مجوز شما در اداره ESD صادر میشود و به صورت آنلاین قابل بررسی و چک کردن میباشد .

برای ورود به سایت ESD مالزی اینجا را کلیک کنید .

مرحله یازدهم : اقدام برای ویزای کار مالزی برای مدیران و کارمندان شرکت .

اقدام برای ویزای کار به صورت کامل رایگان میباشد و از طریق همین سایت ESD میتوانید به صورت انلاین درخواست ویزای کار بدهید و مدارک مورد نیاز که در سایت اعلام میشود را آپلود کنید و منتظر دریافت ویزا باشید . این ویزا ۲ ساله میباشد و بعد از دو سال قابل تمدید میباشد .

این بود کل مراحل ثبت شرکت در مالزی که خودتان میتوانید کلیه مراحل را از طریق Secretry انجام بدهید . اگر اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز داشتید میبایست از اداره Secretry بگیرید .

نتیجه گیری ( مهم ) : در این پست سعی شد که مراحل ثبت شرکت در مالزی را ارائه بدهیم ولی متاسفانه از سال ۲۰۱۶ هیچ کدام از بانکهای مالزی برای ایرانیانی که در مالزی شرکت ثبت میکنند جساب بانکی باز نمیکنند . لذا ثبت شرکت بدون داشتن حساب بانکی در مالزی یعنی هیچ . یعنی شما بدون داشتن حساب بانکی نمیتوانید ویزای کار بگیرید . یعنی شما بدون داشتن حساب بانکی برای شرکت در مالزی نمیتوانید فعالیتی در مالزی انجام بدهید . ایرانیان عزیز دقت کنند که به هیچ عنوان به ثبت شرکت در مالزی فکر نکنند چرا که زمان افتتاح حساب بانکی در مالزی به مشکل برمیخورید و همه زمان و هزینه هایی را که پرداخت کرده اید از دست میرود . اگر تصمیم به ثبت شرکت در مالزی دارید باید صبر کنید تا ببینیم شرایط بانکها به چه صورت خواهد بود . اگر روز بانکهای مالزی پذیرفتند که برای ایرانیانی که در مالزی شرکت ثبت میکنند حساب بانکی باز کنند در همین پست اعلام میشود .

کانال تلگرام ما کلیک کنید و عضو شوید : https://t.me/MNeducationGroup

صفحه ما در اینستاگرام کلیک کنید و فالو کنید : https://www.instagram.com/mngroupmalaysia/


اخطار: 
متاسفانه وبسایتهای گزارش شده اند که مطالب وبسایتهای گروه ما را بدون کسب اجازه کپی میکنند و بدون ذکر منبع در سایتهای دیگر قرار میدهند و نمیدانند که مطالب ما بر اساس قوانین مالزی ممکن است هر ماه تغییر کنند . طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هرگونه کپی برداری از سایتها بدون کسب اجازه ممنوع میباشد و پیگرد قانونی دارد. بر این اساس کلیه وبسایتهای MN Group مجهز به قویترین نرم افزارها برای پیگیری این موارد میباشد و هر هفته گزارشی از سایتهایی که مطالب ما را کپی میکنند از طریق ایمیل به ما اعلام میشود و در اولین فرصت گزارشی به همراه لینک سایت شما تنظیم و به شرکت گوگل ارائه و پیگیری های لازم در این زمینه اعمال میشود . در صورتی که تمایل دارید مطالب سایتهای MN group  را کپی کنید و در سایتهای دیگر قرار بدهید متن زیر را میبایست در پایین مطلب کپی شده در سایتتان قرار بدهید .

این مطلب از سایت ( لینک سایت ما ) گرفته شده است .

مطالب مرتبط