نماینده رسمی دانشگاه ها و کالجهای مالزی با 14 سال سابقه

مراحل اخذ ویزای تحصیلی مالزی

در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد ویزای تحصیلی مالزی را گردآوری کرده‌ایم تا به درستی بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی برای مهاجرت تحصیلی به مالزی داشته باشید.

برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی، باید از یکی از دانشگاه ها و یا کالج های زبان مالزی پذیرش داشته باشید؛ اگر هنوز نامه پذیرش خود را نگرفته اید، به صفحه مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه های مالزی مراجعه کنید. اگر نامه پذیرش خود را گرفته اید، مراحل و شرایط ویزای دانشجویی مالزی در ادامه نوشته شده است، با دقت مطالعه کنید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی مالزی

مرحله 1: مدارک ویزای تحصیلی مالزی

بعد از انجام کارهای پذیرش و دریافت نامه پذیرش، مشاورین ما نامه پذیرش را به همراه مدارک لازم برای ویزای تحصیلی مالزی، به ایمیل شما ارسال میکنند، مدارک را آماده کنید و به ایمیل ما ارسال کنید. به طور کلی مدارک لازم به صورت زیر هستند:

  1. نامه پذیرش از دانشگاه 
  2. مدارک تحصیلی 
  3. فرم پزشکی و سلامت:این فرم یک صفحه است و ما برای شما ارسال میکنیم. نیازی نیست به بیمارستان مراجعه کنید. خودتان تکمیل کنید، خیلی دقت کنید که نامتان در فرم باید دقیقا مشابه نام شما در پاسپورت باشد به همراه شماره پاسپورت، تاریخ تکمیل فرم و امضا ( نمونه تکمیل شده از دانشجویان قبلی که ویزایشان تایید شده است را هم برایتان ارسال میکنیم).
  4. عکس: عکس برای ویزای مالزی خیلی مهم است. به هیچ عنوان عکس پرینت شده را اسکن نکنید. باید به عکاسی مراجعه کنید و یک عکس تمام رخ با زمینه سفید و بدون ادیت بگیرید، سپس از عکاس درخواست کنید فایل عکس را به ایمیل شما ارسال کنند و همان فایل را برای ما ارسال کنید. دقت کنید که در عکس نباید لباس سفید بپوشید، لباس حتما تیره باشد ( یک نمونه برای شما ارسال میکنیم)
  5. کلیه صفحات پاسپورت: کلیه صفحات پاسپورت حتی صفحات خالی باید با کیفیت اسکن شوند و در یک فایل PDF ارسال کنید.
  6. هزینه ویزا تحصیلی مالزی: در اکثر نامه های پذیرش، هزینه ویزا مالزی نوشته شده است. هزینه دقیق و نحوه واریز را به همراه نامه پذیرش برای شما ارسال میکنیم. هزینه ویزای تحصیلی مالزی، بسته به دانشگاه و رشته بین 450 الی 1000 دلار میباشد.

مرحله 2: گرفتن VAL 

نامه VAL مخفف Visa Approval Letter یعنی نامه تاییدیه ویزا است.

بعد از اینکه مدارک را برای ما ارسال کردید، مشاورین ما در بخش ویزا کلیه مدارک را بررسی میکنند و اگر مدارک تکمیل بود، یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال میکنند. 

سپس فایل شما در اداره EMGS مالزی تشکیل میشود. و هزینه ویزا را به اداره EMGS پرداخت میکنیم. 

کلیه مدارک در اداره EMGS با دقت بررسی میشود و همچنین هزینه ویزای تحصیلی مالزی را که به این اداره پرداخت کرده ایم توسط بخش حسابداری آنها بررسی میشود. در صورتی که مدارک بدون نقص باشد، فایل شما برای صدور نامه VAL به اداره مهاجرت مالزی ارسال میشود.

مراحل ویزای دانشجویی مالزی را شما میتونید آنلاین در سایت EMGS مالزی ببینید . بعد از ورود به سایت، به بخش Track My Application بروید و در صفحه جدید اطلاعات زیر را وارد کنید و وارد پروفایلتان شوید .

  1. شماره پاسپورت خود را وارد کنید
  2. ملیت خود را انتخاب کنید
  3. تیک قبول قوانین را بزنید
  4. روی Track My Application کلیک کنید 

مراحل پیشرفت پرونده ویزای تحصیلی مالزی در سایت EMGS به صورت % نمایش داده میشود. 

زمانی که پیشرفت پرونده تا 35% رفته باشد، یعنی پرونده از طرف اداره EMGS تایید شده و آماده ارسال به اداره مهاجرت مالزی است.

وقتی پرونده وارد اداره مهاجرت مالزی شد، توسط افسران اداره مهاجرت مالزی مجدد بررسی میشود و اگر نقصی در پرونده نباشد، تاییدیه ویزای تحصیلی مالزی به نام VAL برای شما صادر میشود. 

زمانی که پیشرفت پرونده شما تا 70% رفته باشد، یعنی نامه VAL توسط اداره مهاجرت مالزی صادر شده است. تبریک، ویزای شما صادر شد.

30% الباقی بعد از رسیدن شما به مالزی و درج استیکر ویزا در پاسپورت انجام میشود و بعد از اینکه استیکر ویزای مالزی در پاسپورت شما ثبت شد، پرونده به 100% تغییر میکند.

رنگها در سایت اداره EMGS مالزی به چه معناست؟

  • رنگ نارنجی یعنی پرونده مشکل دارد
  • رنگ سبز یعنی پرونده مشکلی ندارد
  • رنگ قرمز یعنی پرونده پرونده رد شده

یکی از مهمترین و پیچیده ترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی مالزی، همین مرحله است و اگر با دقت انجام نشود، ممکن است ویزای شما رد شود و یا با تاخیر صادر شود.

مدت زمان لازم برای دریافت نامه VAL در صورتی که مدارک شما کامل و بدون نقص باشد، بین 30 الی 45 روز است

مدت زمان لازم برای دریافت نامه VAL بین 30 الی 45 روز است البته در صورتی که مدارک شما کامل و بدون نقص باشد

مرحله 3: گرفتن SEV 

کلمه SEV مخفف Single Entry Visa به معنای ویزای ورود به مالزی است.

برای گرفتن SEV باید به سفارت مالزی در تهران یا در کشور محل سکونتتان مراجعه کنید، و مدارک زیر را تحویل سفارت بدهید:

  1. نامه پذیرش از دانشگاه و یا کالج زبان
  2. نامه VAL که در مرحله قبل گرفتید
  3. عکس شخصی
  4. اصل پاسپورت
  5. بلیط سفر به مالزی
  6. هزینه صدور SEV 

هزینه صدور SEV بین 10 الی 20 دلار می باشد که در سفارت مالزی در کشورهای مختلف متفاوت است (اگر به سفارت مالزی در ایران مراجعه میکنید، هزینه را به ریال از شما دریافت میکنند)

نکته مهم: ممکن است سفارت، شرایط ویزای ورود به مالزی را هر زمانی تغییر دهد و ما از آن بی اطلاع باشیم. قبل از مراجعه به سفارت، حتما با سفارت مالزی در کشور محل سکونتتان، تماس بگیرید و به آنها اعلام کنید نامه پذیرش از دانشگاه و VAL از اداره مهاجرت مالزی گرفته اید و می خواهید از سفارت SEV بگیرید. لیست مدارک لازم را و همچنین ساعات کاری سفارت را بپرسید و بعد از آماده کردن مدارک به سفارت مراجعه کنید.

مدت زمان لازم برای دریافت SEV بین 2 الی 5 روز کاری میباشد.

مدت زمان لازم برای SEV بین 2 الی 5 روز میباشد. درصورتی که مدارک شما کامل باشد.

مرحله 4: سفر به مالزی

زمان سفر به مالزی خیلی دقت کنید، دانشجویانی که نامه پذیرش و ویزای تحصیلی مالزی از دانشگاه های خصوصی و کالج های زبان مالزی را دارند، بعد از ورود به فرودگاه مالزی، نمی توانند از فرودگاه خارج شوند، حتما باید به همراه نماینده رسمی دانشگاه و یا کالج از فرودگاه خارج شوند.

اگر شما هم ویزای تحصیلی مالزی را گرفته اید، بلیط خود را به همراه مشخصات پرواز، یک الی دو هفته قبل از سفر به مالزی، برای ما ارسال کنید، ما با دانشگاه و یا کالج هماهنگ میکنیم و نماینده رسمی دانشگاه در روز رسیدن شما به فرودگاه مالزی، به فرودگاه می آیند و بعد از انجام کارهای اداری در فرودگاه شما را به سمت هتل و یا دانشگاه میبرند.

دانشجویان دانشگاه های دولتی مالزی، می توانند بعد از ورود به فرودگاه مالزی، بدون هیچ مشکلی از فرودگاه خارج شوند. ولی دانشجویانی که ویزای کالج های زبان و ویزای دانشگاه های خصوصی را دارند، باید حتما به همراه نماینده رسمی از فرودگاه خارج شوند.

زمان ورود به فرودگاه مالزی، نامه VAL و نامه پذیرش را همراه خود داشته باشید، ممکن است افسر فرودگاه،  نامه VAL و نامه پذیرش را برای بررسی از شما بخواهد. و همچنین قبل از خروج از فرودگاه مالزی، مطمئن شوید که مهر ورود به مالزی توسط افسر فرودگاه در پاسپورت شما زده شود. اگر مهر ورود به مالزی در پاسپورت شما نباشد، برای انجام مراحل بعدی با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

مرحله 5: ثبت نام نهایی در دانشگاه

بعد از ورود به مالزی باید در روز ثبت نام که در نامه پذیرش شما نوشته است، به دانشگاه مراجعه کنید و هزینه تحصیل را به دانشگاه پرداخت کنید سپس ثبت نام نهایی در دانشگاه و یا کالج را انجام دهید.و بعد از ثبت نام نهایی یک نامه تاییدیه ثبت نام و یک نامه تاییدیه پرداخت هزینه تحصیل به شما میدهند.

مرحله 6: انجام آزمایشات پزشکی در مالزی

بعد از پرداخت هزینه تحصیل و ثبت نام نهایی در دانشگاه، فرمهای پزشکی را از بخش ثبت نام دانشگاه بگیرید و برای انجام آزمایشات پزشکی برای ویزای تحصیلی مالزی به کلینیک مراجعه کنید. 

معمولا دانشگاه های دولتی مالزی کلینیک اختصاصی داخل دانشگاه دارند و می توانید آزمایشات پزشکی را داخل دانشگاه انجام دهید. 

اگر دانشگاه کلینیک نداشت، باید لیست کلینیک های مورد تایید دانشگاه را از دانشگاه بگیرند و به یکی از این کلینیک ها مراجعه کنید برای انجام آزمایشات پزشکی.

مرحله 7: خرید بیمه درمانی

به یکی از ادارات بیمه در مالزی و نزدیک دانشگاه، مراجعه کنید و بیمه درمانی که مناسب شما باشد را بخرید. دانشجویانی که از طریق ما برای ویزای تحصیلی مالزی اقدام میکنند، اطلاعات لازم در مورد بهترین بیمه با هزینه مناسب را ما برایتان تهیه میکنیم. زمان اقدام برای ویزای تحصیلی مالزی در بعضی از دانشگاه ها، بیمه درمانی برای شما میگیریم و بعد از ورود به مالزی شما بیمه دارید.

مرحله 8: گرفتن استیکر ویزا

تا اینجا تقریبا همه کارهای ویزای تحصیلی در مالزی انجام شده، در این مرحله باید به بخش ویزا در دانشگاه ( International Office ) مراجعه کنید. و مدارک زیر را تحویل دهید:

  • نامه پذیرش
  • نامه VAL که مرحله 2 گرفتید
  • نامه تاییدیه ثبت نام که مرحله 5 گرفتید
  • نامه پرداخت هزینه تحصیل که مرحله 5 گرفتید
  • نتیجه آزمایشات پزشکی که مرحله 6 گرفتید
  • بیمه خدمات درمانی که مرحله 7 گرفتید
  • تصویر کلیه صفحات پاسپورت
  • اصل پاسپورت
  • عکس با زمینه سفید

بعد از تحویل مدارک بالا، کلیه مدارک را به اداره مهاجرت می فرستند و برچسب ویزای تحصیلی مالزی یا همان Visa Sticker در پاسپورت شما درج میشود، سپس اصل پاسپورت را به شما تحویل میدهند. و بعد از آن میتوانید با مراجعه به یکی از بانکهای مالزی برای افتتاح حساب بانکی در مالزی اقدام کنید.

مدت زمان لازم برای گرفتن Visa Sticker تقریبا دو هفته میباشد.

سوال و جوابهای ویزای تحصیلی مالزی

خوشبختانه تا امروز، همه ویزاهایی که ما اقدام کرده ایم موفق بوده اند. اگر در حین انجام مراحل ویزا اشتباهی صورت بگیرد احتمال رد شدن است. قبل از اقدام شرایط ویزای تحصیلی مالزی را از یک وکیل با تجربه بپرسید.

ویزای تحصیلی مالزی برای کالجهای زبان در مالزی، 6 ماه است و در صورتی که بیشتر از 6 ماه بخواهید زبان بخوانید، ویزا قابل تمدید است.

ویزای تحصیلی مالزی برای دانشجویان همه دانشگاه ها یک سال است و بعد از یکسال از طریق دانشگاه به راحتی قابل تمدید است.

بر اساس قوانین مالزی، دانشجویان اجازه کار در حین تحصیل را ندارند. برای اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.

ویزای تحصیلی مالزی با نام دانشگاهی که ازش پذیرش گرفته اید صادر میشود. اگر بخواهید دانشگاه را تغییر بدهید، باید ابتدا از دانشگاه جدید پذیرش بگیرید و ویزای دانشگاه قبلی را کنسل کنید سپس برای ویزای جدید اقدام کنید. در حین پروسه ویزای جدید باید به کشور خود برگردید و منتظر باشید تا ویزای جدید شما صادر شود.

اگر در همان دانشگاه تغییر رشته بدهید، نیازی به ویزای جدید نیست. فقط در صورتی که دانشگاه خود را بخواهید تغییر بدهید، باید ویزای تحصیلی جدید بگیرید.

بین 30 الی 45 روز کاری (در مرحله دوم همین صفحه توضیح داده شده)

بله. وقتی اداره مهاجرت مالزی VAL برای شما صادر میکند یعنی به شما ویزای تحصیلی مالزی داده است و بعد از ورود به مالزی در پاسپورت شما درج میشود.

خیر. کلیه مدارک را میتوانید به صورت اسکن شده از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید.

متاسفانه خیر. تغییر ویزای توریستی به تحصیلی داخل مالزی امکان پذیر نیست . از هر کشوری که باشید و پاسپورت هر کشوری را که داشته باشید، اگر میخواهید برای تحصیل به مالزی بیایید، باید قبل از ورود به مالزی، اول پذیرش از دانشگاه بگیرید و بعد ویزای تحصیلی مالزی را بگیرید سپس به مالزی سفر کنید، در غیر اینصورت در مالزی به مشکل برمیخورید و باید به کشورتان برگردید.

میخواهید برای ویزای تحصیلی مالزی اقدام کنید؟

گروه ما به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین گروه خدمات دانشجویی در مالزی،  با بیش از 14 سال تجربه و صدور حداقل 6000 ویزای دانشجویی موفق، در کنار شما هستیم. اگر شما هم میخواهید برای ویزای تحصیلی مالزی اقدام کنید، از طریق ایمیل و یا شماره های واتس اپ زیر همین صفحه با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط